איך חברת פיליפ מוריס, בעזרת 39 מיליארד ד', הולכת להשתלט על קהל המעשנים ולהגדיל את מספר הצרכנים המכורים לניקוטין?

בתאגיד הטבק כבר יודעים שהשוק מצטמצם. ב-30 השנים האחרונות ירד אחוז המעשנים במדינות מערביות בכ-50%. והמחקרים ממשיכים להוכיח שהמחלות לא נגרמות מניקוטין, אלא מהזפת ומהחומרים הרעילים שחודרים לריאות.

היום, בחברה מערבית מתקדמת כבר לא מקובל לעשן במקומות ציבוריים. למעשה, למעשן יש תדמית שלילית והוא נדחק לשוליי החברה. גם המצאת הסיגריה האלקטרונית, שבעשור האחרון החלה להימכר ברחבי העולם, תרמה לירידה בצריכת הסיגריות הרגילות.

ואז, בשנת 2015 המציאו את JUUL (ג'ול)…

ג'ול היא לא סיגריה אלקטרונית, אלא מכשיר לאידוי ניקוטין המעוצב להסתיר את זהותו האמיתית. כפי שמסתבר, ג'ול הפכה לפופולארית בקרב בני נוער מפני שלא נותר בה כל סממן חיצוני של סיגריה ועדיין ניתן ליהנות מההשפעה הנפשית הטובה שנותן ניקוטין.

כבר הרבה שנים שלתאגיד הטבק היה ברור שההתמכרות אינה לסיגריה, אלא לניקוטין. הסיגריה המודרנית היא רק דרך מקובלת להחדיר ניקוטין לדם ומשם למוח.

הסיגריה האלקטרונית היא התקן מתקדם להחדרת ניקוטין לדם. בדרך זו, נמנעת שרפת התערובת שבסיגריה והגורם העיקרי למחלות שנגרמות כתוצאה מעישון מצטמצם באופן משמעותי.

כך, שזה היה בלתי נמנע מחברות הטבק להתחיל להשקיע בפיתוח סיגריות אלקטרוניות ובנוזל המילוי המכיל ניקוטין.

ואז, בשנת 2018 חברת פיליפ מוריס החליטה במהלך גאוני להשתלט על השוק החדש שנוצר.

התאגיד השקיע במהלך הזה סכום עתק של 38.960 מיליארד ד'.

ההשקעה הגדולה התפצלה לשניים.

המהלך הראשון, השקעה של 960 מיליון ד' במימון הקרן לעולם ללא עישון.

בתמורה, הקרן תשקיע בחינוך גלובלי על הנזקים הבריאותיים בעישון סיגריה רגילה ותמליץ לעבור לאידוי ניקוטין, שמזיק פחות.

האמת מאחורי התהליך מוצג בסרטון.

המהלך השני, רכישת חברת ג'ול בסכום עתק של 38 מיליארד ד'.

ג'ול, חברת סטרטאפ שהוקמה בשנת 2015, הפכה תוך זמן קצר לשליטה הבלתי מעורערת בשוק הסיגריות האלקטרוניות. בגלל העיצוב החדשני, שאינו מזכיר סיגריה וההרגשה הנפשית הטובה המורגשת לאחר השימוש, הפכה ג'ול לפופולרית בעיקר בקרב בני נוער שמעולם לא עשנו.

וזה יצר שוק צרכנים חדש שמתמכר להרגשה שנותן ניקוטין בלי לעשן אפילו סיגריה אחת.

מפני שהמחקרים כבר הוכיחו שההתמכרות היא לא לסיגריה, אלא לתחושה הנפשית הטובה שמתקבלת לאחר העישון. ואם אפשר עכשיו להגיע לאותה הרגשה טובה בלי הנזק הכרוך בעישון, אז כבר עדיף להתמכר לזה.

אבל יחד עם זאת, להתמכר למוצר חדש שאין עליו מספיק נתונים בשימוש ארוך טווח ומיוצר ע"י חברות שנוהגות להסתיר מהצרכן מיידע רלוונטי, אמור להדליק מיד נורה אדומה.

ובכל מקרה, המעשן עדיין נשאר מכור לניקוטין ובכך הוא רק מקבע את הפחד שלו לצאת לחופשי!

מהי הדרך שלך לחופש?