QSP בנוי מ-5 שלבים שמובילים אותך לחופש מסיגריות לתמיד.

חמשת השלבים מלמדים איך לאמן את הנפש והגוף, כך שתהייה הרגשת רוגע, ביטחון עצמי, ריכוז והנאה בלי עזרת הסיגריה.

איך עובד הפרוטוקול לגמילה מסיגריות?

בעזרת QSP החשק לעשן יורד כבר כמה ימים לפני הגמילה. כשהמעשן קודם מסיר את הפחד ואת החשק לעשן, ובונה אמונה בהצלחת תהליך. כך, שהגמילה הופכת קלה יותר להשגה.  מפני שאם הפחד, האמונה מכישלון והחשק לעשן לא קיימים, אז גם ההנאה, הצורך וההרגל נעלמים בהתאם.

חמשת השלבים של QSP עוזרים למעשן לנתק את החשק לסיגריה. מפני שחמשת השלבים חופפים לאלו שגרמו למוח להתמכר לסיגריה. ועכשיו יש לך אפשרות להתנתק ממנה לתמיד.

חמשת השלבים בפרוטוקול

חמשת השלבים ליציאה לחופשי מהסיגריות

התחלנו לעשן כי רצינו להיות כמו החברים שלנו, רצינו שיאהבו אותנו, שלא נהיה בלי חברים. ואחר כך פיתחנו אמונה שאי אפשר לחיות בלי הסיגריה. זה קרה בגלל שלא ספרו לנו מה ניקוטין עושה במוח. 

וכשרצינו להפסיק לעשן?

יצאנו למלחמה עם כוח הרצון וכל פעם הפסדנו וחזרו להתמכרות. מכיוון שאף אחד לא אמר לנו שהקולות שגורמים להתחרפן ולאבד שליטה מגיעים מתת המודע, המקום בו נמצאת השליטה בהתמכרויות. 

זאת הסיבה שההחלטה שלקחנו להפסיק לעשן לא החזיקה מעמד וגרמה לירידה בביטחון העצמי, עד שכמעט איבדנו תקווה שאפשר בכלל להיגמל.

לכן, אחרי שמעלימים את הפחד להיגמל מהסיגריה, אפשר לבנות אמונה שהפעם תהליך הגמילה יצליח. ואחרי זה, אפשר ללמוד מי הוא האויב המסתורי שגורם לאבד שליטה ולחזור לעשן. מכאן אפשר לבנות אסטרטגיה מנצחת לפני שיוצאים לקרב על הבריאות והחיים. ואחרי שיש את הכלים הדרושים ליציאה לחופשי, לוקחים החלטה, בוחרים יום וזורקים את הסיגריה האחרונה. 

רק שהפעם ההחלטה לא מלווה בפחד ואמונה בכישלון התהליך, אלא מתוך עוצמה שמתגבשת לפני ההחלטה שתשנה את החיים.

מדוע QSP יותר יעיל משיטות אחרות?

1.  מפני שהפרוטוקול מתמקד במתן פתרון לתלות הנפשית בסיגריה.

ההתמכרות לניקוטין מהווה רק 20% מתהליך הגמילה, אבל התלות הנפשית היא 80% מהתהליך. ומעשנים כבר יודעים שהתלות הנפשית גרמה להם לחזור לעשן.

רוב השיטות – תרופות כימיות, תחליפי ניקוטין, מדבקות, משאפים וצמחי מרפא – מנסים לעזור להתמודד רק עם ההתמכרות הפיזית, שהיא 20% מההתמודדות בזמן הגמילה.

בלי רקע

לעומת זאת, QSP עוזר למעשן לטפל ב-80% מהבעיה – בהתמכרות הנפשית. כך, כשלא מתחשק סיגריה אין פחד לקפוץ למים הרדודים ויש אמונה בהצלחת תהליך, לפני שמפסיקים לעשן. מה שנשאר זה לבחור תאריך להיגמל סופית. ובזמן המיוחד הזה,  סימפטומים פיזיים או נפשיים הקשורים לגמילה מסיגריות כבר לא יהיו משמעותיים במיוחד.

2. החשק והרצון לעשן יורדים לפני הגמילה.

איך שיטות אחרות עובדות: קודם מחליטים להיגמל. אחר כך לוקחים תרופה ותחליפי ניקוטין ומשתמשים בכוח הרצון. הדברים האלה אמורים להוריד את החשק לעשן. ואז, כשמגיע החשק המחרפן לסיגריה, צריך להתנגד לו בכל מיני דרכים. בדרך זו מחזיקים מעמד עד שיום אחד נשברים וחוזרים לעשן.

איך זה עובד עם QSPקודם, לומדים איך לשחרר את פחד הגמילה ובונים אמונה בהצלחת התהליך. אחר כך, לומדים על האויב ויוצרים אסטרטגיה לקרב האחרון על הבריאות והחיים. ורק אחרי זה לוקחים את ההחלטה באיזה תאריך יוצאים לחופשי. כך, שקודם המעשן מפסיק את החשק, הרצון והצורך לעשן ורק אז הוא מעשן את הסיגריה האחרונה ונגמל.

בשיטות אחרות, מרגישים געגועים לסיגריה מפני שהיחסים הנפשיים איתה לא הסתיימו. לכן, משתמשים בכוח הרצון כדי להימנע מעישון.  זה קשה ובדרך כלל לא מחזיק מעמד הרבה זמן.

בעזרת QSP יוצאים לחופשי מהסיגריה לתמיד. מפני שמקבלים את הכלים הנכונים והיחסים עם הסיגריה מסתיימים בדרך פשוטה.

3. QSP מיועד לכל קהל המעשנים בלי יוצא מהכלל.

למרות שאנחנו שונים מאחד לשני, הפסיכולוגיה מאחורי ההתמכרות עובדת על כל המעשנים באופן זהה לחלוטין.

הפרוטוקול לגמילה מסיגריות עובד בגלל שהשלבים בו חופפים לחמשת השלבים שגרמו לנפש להתמכר לסיגריה. ועכשיו, יש גם לך אפשרות להתנתק מהסיגריה בעזרת אותם שלבים.

המדע מאחורי QSP

היכן במוח נמצאת ההתמכרות לסיגריה?

במוח שלנו יש אזור המגיב לתאוות. קוראים לו גרעין האקומבנס (Nucleus Accumbens). כל פעם שאנחנו מספקים תאווה כלשהי, המוח שלנו משחרר מוליך עצבי בשם דופמין. בתמורה לשחרור עודף דופמין נוצרת הרגשה של ביטחון עצמי, ריכוז, רוגע, הנאה ותחושה כללית חיובית.

התוצאה הנפשית הטובה, שנותנת רמת דופמין גבוהה, מורגשת לאחר עישון סיגריה.  זו הסיבה המרכזית שמעשנים אוהבים סיגריות.

כל פעם שחושבים על סיגריה, מריחים אותה, רואים אותה ומתגעגעים אליה, האזור במוח שמגיב לתאווה יוצא לפעולה.

והתוצאה?

מגיעים הקולות מהמוח, שהולכים ומתעצמים, ומנסים לשכנע להדליק רק סיגריה אחת. יש מיקרים שהקולות מהמוח אפילו גורמים לאבד שליטה ולהתחרפן עד שנכנעים, ומדליקים סיגריה.

בפרוטוקול לומדים לנטרל את התאווה לסיגריה. במילים אחרות, כשרואים ומריחים סיגריה לא עולה החשק לעשן. גם לא יהיו געגועים לסיגריה. בגלל שכבר לא יהיה בשביל מה להתגעגע, ומפני שהמחשבה על סיגריה כבר תהייה שונה לגמרי.

למה כדאי להיגמל בעזרת QSP?

מפני של-QSP יש יתרונות שאין לשיטות מיושנות שלא עובדות!

1. QSP קל להבנה וליישום בכל מקום ובכל זמן נתון.

כבר לא צריך להשתמש בכוח הרצון.  מפני שלא יהיה רצון וחשק לעשן. כך, שגם אם מישהו לידך מעשן לא יהיה צורך לעמוד בפיתוי. מפני שהוא כבר לא יהיה קיים.

שלב הגמילה יהיה פשוט, קל ובלי מאמץ מיותר. החרטה היחידה שתהייה לך שלא עשית את זה מוקדם יותר.

דרך קלה

2. QSP מסירה את הגעגועים ואת הדחף המחרפן לסיגריה.

בעזרת QSP הגעגוע לסיגריה נעצר לפני שהוא מתחיל להציק. בלי קשר היכן ועם מי נמצאים, ואם החיים האישיים שלך רגועים או לא.

כתוצאה מכך, לא מרגישים שמשהו נשלל.

כאשר, בשיטות האחרות מרגישים שמשהו חסר עם הקפה של הבוקר ואחרי הארוחה, בזמן נהיגה, בזמן שיחה בטלפון ואפילו אחרי סקס.

הטכניקות בשיטת QSP עוזרת להיגמל מהסיגריה לתמיד. בלי געגועים ובלי להרגיש שהולכים לצאת משליטה. כך, שעכשיו אפשר לצאת לחופשי בלי להרגיש חשק ורצון לעשן, וגעגועים מטרידים לסיגריה.

beach-freedom-friendship-1387037

3. בעזרת SQP לא מורגשים תסמיני הגמילה.

כשבמוח לא קיימת המחשבה המטרידה לעשן סיגריה, אז לא מתפתחת המחשבה שבלי סיגריה הולכים לאבד שליטה ולטפס על הקירות.

בעזרת QSP לא מרגישים קריז, כעס מורט עצבים, חוסר ריכוז, וחולשה כללית. מפני שלא חווים חשק ורצון לעשן, שגורמים למשברי גמילה מלכתחילה.

אף אחד לא צריך להיות מופתע אם הפעם שלב הגמילה מהסיגריות יעבור כמו הליכה בפארק.

air-arm-autumn-762041

4. בעזרת QSP לא חווים לחצים ומועקות מיותרים.

כשמפסיקים ליהנות מהסיגריה, לא חווים געגועים מתישים. לכן, לא מרגישים חרדות ודאגות אחרי שנגמלים. מפני שכבר אין משהו ששווה להתגעגע אליו.

הטכניקה בפרוטוקול היא היחידה שכוללת תקשורת ישירה בין המודע לתת המודע. לכן, כשמשתמשים בתקשורת הזו תהייה הרגשה של רוגע כללי. תחושה נעימה שלא הרגשת כבר הרבה זמן.

pexels-photo-289237

5. עם QSP לא מעלים משקל, אלא מורידים אותו.

אחרי הטיפול בהתמכרות העיקרית לסיגריה, לא יהיה צורך להחליף אותה בהתמכרות אחרת כמו אוכל משמין. גם לא תהייה הרגשה שצריך לאכול כל הזמן ולעשות משהו עם הידיים בגלל שעמום.

כדי להשיג איזון נפשי לאורך זמן, הטכניקות בפרוטוקול ניתנות ליישום גם בהתמכרויות אחרות.

backlit-beach-beautiful-227674

הגיע הזמן שלך לצאת לחופשי!

תראה עכשיו למה קל להתמכר, אבל קשה להיפרד מהסיגריה. ולמה במשרד הבריאות מעדיפים שתמשיך לעשן.